Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med banken vedr. dette ønsker vi at du snarest, og ved første anledning tar turen innom et av våre kontorer. Ta med passet ditt for å få dette dokumentert. Ta kontakt med oss dersom du trenger en utsettelse, for eksempel må vente på nytt pass, eller ønsker å gjøre en avtale på tidspunkt.  Send epost til: selbu@selbusparebank.no

Selbu Sparebank er lovpålagt å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument i forbindelse med etablering av kundeforhold, i hht. Hvitvaskingsloven. Vi er også pålagt i en løpende kundekontroll å innhente ny dokumentasjon, der det viser seg at tidligere dokumentasjon er manglende eller for dårlig.

Hvilken type legitimasjon må forevises?

For å kunne ha BankID er det krav om at man må legitimere seg med gyldig pass og personlig oppmøte!

BankID er din signatur i form av en elektronisk ID, og det stilles derfor strengere krav til legitimasjonskontroll. Les mer om BankID.

Selv om du har vært kunde hos oss i mange år, eller akkurat har startet et kundeforhold, er det viktig at du er legitimert riktig.

Med oppdatert informasjon er du nemlig bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

Kunder uten bankID

Vi anbefaler at alle kunder legitimerer seg med gyldig pass. Dersom du ikke har pass, kan du legitimere deg med annen gyldig legitimasjon, som f.eks. førerkort

Nettbank/Mobilbank

I tillegg til krav om legitimering, vil flere av våre kunder også oppleve å måtte besvare noen spørsmål om kundeforholdet sitt ved innlogging i nettbanken/mobilbanken. Dette er også en del av den lovpålagte oppfølgingen av våre kunder.